Dieta cukrzycowa na Thermomix

10 dni każdy 1500 kcal
Dieta cukrzycowa na Thermomix z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów. Dieta o niskim indeksie glikemicznym bez glutenu i żywności przetworzonej
45 

Dodaj do koszyka

Menu Dieta cukrzycowa na Thermomix

Faza 1

Faza 2

Czym wyróżnia się dieta cukrzycowa ?

  • 10-dniowy plan dietetyczny każdy po 1500 kcal
  • dieta o niskim ładunku glikemicznym nie przekraczającym 40 z całodziennej racji pokarmowej
  • dieta o niskim indeksie glikemicznym
  • 4 dania proste i szybkie w przygotowaniu na Thermomix
  • dobrze zbilansowane i pełnowartościowe posiłki
  • różnorodność składników pokarmowych
  • na przemian śniadania wytrawne ze słodkimi
  • w jadłospisie pojawiają się dania na dwa dni
  • bez glutenu, bez żywności przetworzonej
  • dieta bogata w witaminy i składniki mineralne
  • dieta bogata w antyoksydanty
  • dieta bogata w kwasy tłuszczowe Omega
  • dieta bogata w naturalne probiotyki dla wsparcia mikroflory jelitowej
  • dieta wysokobłonnikowa
  • Rozkład makroskładników: Białko 25%, Tłuszcz 35%, Węglowodany 40%

Dieta cukrzycowa na Thermomix

Dieta cukrzycowa to zdrowy plan żywieniowy na Thermomix o niskim indeksie glikemicznym, który ma pomóc osobom chorym na cukrzycę w kontrolowaniu poziomu cukru we krwi.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym zapobiega gwałtownemu wzrostu glukozy we krwi i idealnie nadaje się w leczeniu dietetycznym cukrzycy. Wpływ diety opartej na nikim IG ma prozdrowotne działanie na wątrobę, żołądek i inne czynniki związane ze stanem układu pokarmowego.

Czy wiesz, że to dieta o niskim indeksie glikemicznym może być odpowiednia dla Ciebie? Jeśli myślisz, że ta dieta jest zbyt trudna lub jej po prostu nie chcesz próbować — to się mylisz. Niski indeks glikemiczny (IG) równoważy ilość kalorii spożywanych i spala zapas tłuszczu, na skutek czego Twój metabolizm przyspiesza, a tłuszcz lepiej się rozkłada, usuwając toksyny z Twojego organizmu.

Niski indeks glikemiczny i niski ładunek glikemiczny stosowania diety to ważny czynnik profilaktyczny cukrzycy, insulinooporności, chorób serca i nowotworów. Powolne przyswajanie węglowodanów powoduje powolny wzrost cukru we krwi i mniejszy wyrzut insuliny. Mniejsze wahania cukru we krwi to także mniejsze napady głodu i uczucia senności po posiłku.

Dieta o niskim IG może być odpowiednia dla każdego, kto chce zdrowo się odżywiać czy też utracić tkankę tłuszczową. Istnieje wiele programów dietetycznych opartych na niskim IG i są one często polecane przez lekarzy przy różnych chorobach naszego wieku. Dieta z nikim indeksem przeciwdziała rozwoju chorób nowotworowych.

Istnieje wiele różnych rodzajów diet cukrzycowych, ale wszystkie one koncentrują się na spożywaniu pożywnych pokarmów, które pomagają utrzymać stabilny poziom cukru we krwi.

Poznaj korzyści płynące ze stosowania diety cukrzycowej!

Zaczynając dietę cukrzycową z Dietomix, czyli dietę opartą o niskim indeksie glikemicznym pomożemy Ci wyjść z błędnego koła napadów głodu oraz pułapki insulinowej. Dieta oparta jest na posiłkach o niskim indeksie glikemicznym oraz produktach bogatych w białko i błonnik.

Produkty węglowodanowe użyte w diecie są bezglutenowe, nisko-glikemiczne oraz w ilości niedoprowadzającej do wzrostu stężenia glukozy, nie zwiększając ładunku glikemicznego całej potrawy. Wzrost stężenia glukozy wzrasta delikatnie i utrzymuje się na względnie stałym poziomie. Nie dopuszczając do hiper- i hipoglikemii, które mogą wystąpić po spożyciu posiłku o wysokim IG.

W diecie z niskim indeksem glikemicznym w przepisach użyte są najzdrowsze źródła tłuszczy roślinnych, a obniżonej zawartości tłuszczu zwierzęcego.

Wysoka zawartość tłuszczy w diecie, przedłuża uczucie sytości i redukuje ataki wilczego głodu, zapobiegając podniesieniu poziomu cukru we krwi.

Dieta doskonale wpływa na gospodarkę hormonalną organizmu i skutecznie normalizuje poziom lipidów i glukozy we krwi, wpływając na redukcję masy ciała.

Dieta niskiego indeksu glikemicznego jest konkretnym, ale sprawdzonym sposobem na odchudzanie, oczyszczenie i regenerację organizmu. Stosowanie diety obniża prawdopodobieństwo wystąpienia większości chorób cywilizacyjnych, zmniejsza ryzyko cukrzycy typu II oraz może być ciekawym sposobem na łagodzenie objawów stresu.

Korzyści płynących z diety cukrzycowej jest wiele, ale najważniejszą z nich jest to, że pomaga ona ustabilizować poziom cukru we krwi. Stabilny poziom cukru we krwi pomaga zapobiegać poważnym powikłaniom zdrowotnym, takim jak choroby serca, udar mózgu i choroby nerek. Zdrowy plan żywieniowy pomaga również utrzymać prawidłową wagę, co jest kolejnym ważnym czynnikiem w leczeniu cukrzycy.

Podstawy w diecie cukrzycowej

Podstawą diety cukrzycowej stanowią zasady zdrowego żywienia, czyli regularne spożywanie posiłków, staranny dobór produktów, odpowiednie nawodnienie, a dodatkowo aktywność fizyczna.

W diecie cukrzycowej konieczne jest unikanie produktów o dużej zawartości cukrów prostych (czyli o wysokim indeksie glikemicznym), tłuszczów nasyconych i izomerów trans kwasów tłuszczowych.

Indeks glikemiczny żywności jest jednym z najważniejszych aspektów w diecie cukrzycowej. Określa on, jak szybko wzrasta stężenie glukozy we krwi oraz jak dużo insuliny (hormonu sprzyjającemu odkładaniu tłuszczu i napadom głodu) wydziela trzustka po spożyciu danego produktu. Każdy produkt przypisany jest do kategorii.

Indeks glikemiczny klasyfikacja

  • Niski IG ≤ 55
  • Średni IG – 70
  • Wysoki IG ≥ 70

Wartości IG wszystkich produktów jednakowo napojów mieści się w przedziale od 1 do 110.

Znaczenie ładunku glikemicznego diety

Ładunek glikemiczny określa to, jak żywność zawierająca węglowodany wpływa na poziom cukru we krwi. W planowaniu jadłospisu sprawdza się lepiej niż indeks glikemiczny, gdyż określa dokładną ilość węglowodanów w przygotowanej porcji produktu.

Ładunek glikemiczny obliczony dla każdego dnia diety, określenia czy dieta jest, o niskim indeksie glikemicznym przyjmuje się poniższe wartości:

  • Dieta o niskim ładunku glikemiczny ≤ 79
  • Dieta średnim ładunku glikemiczny 80 – 119
  • Dieta o wysokim ładunku glikemicznym ≥ 120

Co wpływa na wartość indeksu glikemicznego ?

Czy wiecie o tym, że indeks glikemiczny można obniżyć? Zmiany wpływające na indeks glikemiczny mogą zależeć od:

  • Obecność zdrowych tłuszczy pochodzenia roślinnego
  • Stopnia obróbki termicznej potraw — długa obróbka termiczna w wysokiej temperaturze oraz z udziałem wody powoduje wzrost indeksu glikemicznego
  • Stopień dojrzałości owoców — owoce mniej dojrzałe charakteryzują się niższym IG
  • Stopień rozdrobnienia produktu — im bardziej rozdrobniony, tym wyższy indeks glikemiczny i tym szybciej produkt ulega trawieniu
  • Wzrost stężenia glukozy

Prawidłowa dieta to podstawowe narzędzie do kontroli poziomu glukozy we krwi. Spożywanie nadmiernej ilości węglowodanów i jedzenie nieregularnych i zbyt obfitych posiłków prowadzić będzie do podwyższonego poziomu cukru.

Cukrzycy powinni spożywać: produkty zawierające dużo błonnika, który obniża stężenie glukozy we krwi, daje poczucie sytości i zapobiega zaparciom.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym jak prawidłowo ją stosować?

Dieta o niskim indeksie glikemicznym powinna być odpowiednio zbilansowana i spełniać poniższe warunki:

  • zawierać przynajmniej 400 g dziennie zdrowych warzyw o niskim indeksie glikemicznym, w tym oczywiście surowe warzywa, które dostarczają nam niezbędnych enzymów trawiennych
  • zawierać zdrowe tłuszcze pochodzenia roślinnego, a tłuszcze zwierzęce powinny być ograniczone do minimum
  • przyjmować 1.5 do 2 litrów płynów dziennie jak: niegazowana woda mineralna lub ziołowe napary
  • wykluczać spożywanie śmieciowego jedzenia czy słodycze
  • zawierać białko w ilości 1.5 g na kg masy ciała
  • zapotrzebowanie na białko u osób z przewlekłą chorobą nerek powinno wynosić średnio 0,8-1 g/kg m.c./dobę.
  • główne źródło węglowodanów w początkowej fazie nie powinno przekraczać 150 g dziennie

Dieta z niskim indeksem glikemicznym jest dietą dla smakoszy

Odżywianie zgodnie z tą dietą, pozwala na wyrównanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu. Dieta ta jest przeznaczona dla osób mających wysokie wymagania smakowe jak również lubiących eksperymentować w kuchni nie tylko z Thermomix. Można ją stosować długoterminowo i dalej się nie nudzi. Z czasem nauczy Was jak samemu gotować dania o niskim IG i jak łączyć ze sobą produkty.

Dieta cukrzycowa czyni nas szczęśliwym

Dla wielu z nas szczęście znajduje się na talerzu. Kto kocha jeść wie o tym, że jedzenie może być jak narkotyk. Może u nas wywołać napad głodu, rozbudzić, rozleniwić lub uczynić pełnym energii. Dla każdego będzie to coś innego, dla jednych pyszne produkty mleczne, dla innych sok pomarańczowy, a dla mnie kawałek gorzkiej czekolady. Jej smak wysyła falę czystego szczęścia do mojego układu limbicznego. Szczęście takie nie prowadzi do wyrzutów hormonu stresu ani do wzrostu zapotrzebowania mózgu na cukier, ale wpływa na wydzielenie serotoniny, odpowiedzialnej za nasze poczucie szczęścia.

Dietetycy często wskazują na niski IG produktów i zachęcają do częstszego wprowadzenia takich produktów do swojego codziennego menu.

Dieta cukrzycowa to także proste posiłki, które możemy samodzielnie przygotować zaoszczędzając czas przy pomocy Thermomix.

Dieta z niskim indeksem niweluje fałdki tłuszczu, dba o mięśnie, nerki, wątrobę a nawet bakterie jelitowe gwarantując nam dobry nastrój i samopoczucie.

Jeśli masz cukrzycę, porozmawiaj ze swoim lekarzem lub dietetykiem o tym, jak najlepiej odżywiać się dla zdrowia. Pomogą Ci oni stworzyć plan posiłków, który będzie odpowiadał Twoim indywidualnym potrzebom i pomoże Ci osiągnąć cele zdrowotne.Przepisy Thermomix dla diabetyków są opracowane z wykorzystaniem określonych składników i metod gotowania, aby pomagają kontrolować poziom cukru we krwi.

Odkryj

Wszystkie diety

Dieta na Thermomix z Dietomix to rozwiązanie dla osób chcących zdrowo gotować bez poświęcania na to zbyt dużo czasu. Gotowanie z Thermomix jeszcze nigdy nie było tak inspirujące i zdrowe!
Zobacz więcej